23 december

Jag har nyss gjort brändamandlar, det blev asgott och var lätt som en plätt.  (skriver receptet där nere;). Idag tvingade mamma mig ut fast jag tänkte vara inne, håller på att bli förkyld :/ Köpte hennes presenter till kalle, klara å morfar, haha så sänger hon att jag är ute i sistaminuten allttid? :O å Idag kom filippa hem från NY och jag ville åka och möta henne på arlanda men hittatde ingen som orkade köra mig tdit :( men vi måste ses innan du åker hem baby! Imorron är det  då julafton, det känns helt sjukt konstigt. Har inga julkänslor alls :/ men mitt rum är allafall jättestädad och julpyntat ;) Haha idag var dt ocå lilla kycklligen på tv, haha det e typ den bästa tecknadefilmen ever :D haha! Nu skajag fortsätta me min dator, puss! (höhö lite osamanhängande inlägg, menmen)


Receptet;
150gr mandlar
150gr socker
½ dl vatten
1 tsk kanel

Man värmer bara upp allt tsm i en kastrull och väntar tills vattnet kokat bort och rör om då och då, sen när sockret är som "kriskaller" väntar man tills det smälter igen och blir brunare, då lägger man bara ut det på en bricka å särar på dom me en kaffel : )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0