Plugga på en fredagkväll!

På en fredagkväll, 4 dagar innan provet, helt frivilligt har jag pluggat 2 timmar kemi! Det har aldrig hänt förut :O Jag är den som läser igenom dt en gång å tror jag kan allt, sen kvällen innan får jag panik & försöker banka in allt i skallen å ringa hanna. jag har lärt mig mer på dom två timmarna än jag gjort på alla lektioner t.o.m. då kanske ni förstår hur dålig gunilla (min kemilärare) är. Men det känns sjukt skönt & jag är fan stolt över mig själv, svarade på alla fråger på ett kapitel utan att smygkika. Och imorron kör jag två kapitel till å sen på söndag ett & sen på måndag går jag igenom allt, fan då måste jag ju allafall få g!

Men en sak som hjälpte innan jag skulle plugga var att jag tänkte "nu ska det här bli roligt & jag ska lära mig massor så jag får bra betyg", oftast innan jag pluggar tänker jag " jag orkar inte, fan vah tråkigt, kmr ändå inte få mer än g, skit samma", & det blev ju inte precis lättare att plugga då? inte för jag tyckte det var roligt å plugga men att intala sig själv de hjälpte faktiskt :) Ett tips bara ;) haha !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0