NEW YORK BABY!

En galen vecka i New york!

(Varning för långt inlägg)
Tänkte bara berätta lite kort vad vi gjorde i veckan.


Lördag: Vi kom fram runt ett på dagen, då åkte vi hem och packa upp och så gick vi ner till dobbs ferry och tog en fika. Vi gick en promenad och köpte med oss kina mat hem och mumsa på. Vi kollade på mamma mia och naturligtvis somnade jag efter 10 minuter.

Söndag: Våran första dag på manhattan. Vi åkte tåget in som tog 40 min och vädret var amazing väl inne i stan! Vi kollade på rockyfeller center, där john lennon blev skjuten, national historie museum och så gick vi lite i central park. Var meningen att vi skulle äta där men alla blev så trötta och sura så de funka helt enkelt inte. Sen naturligtvis shoppade vi den dagen och åkte hem och var helt döda.


Måndag: Filippas mamma skjutsade oss till en outlet, så vi gick där utan filippa för hon var i skolan och slösa våra pengar. Eller nej jag glömde vi investerade. Vi gjorde inte mycket mer än att ta en fika i dobbs ferry när filippa slutade och slappa.

Tisdag: Vi åkte till west chestermal och shoppa. Sen mötte vi upp filippa för en lunch på dinnern och följde me till hennes skola där vi var med och gjorde glass. Där efter gick vi till starbucks där filippas pojkvän jobba. Där jag fick en frappe gratis (a) thihi, sötaste!

Onsdag: Vi åkte in till stan för att möta upp filippas mammas man magnus vid empire state building, han jobbar där. Så vi fick gå före den 2 timmar långa kön på cirka 5 minuter, det var nästan veckans roligaste. Så gjorde vi inte mycket mer än att shoppa och på kvällen fick jag träffa Lukas (filippas pojkvän) en stund.

Torsdag: Vi åkte in till stan för att åka en båt runt manhattan och se frihetsgudinan och sånt från vattnet, innan det var vi och kollade på ground cero, så himla hemskt! vi hann me och kolla lite i affärer också sen var vi tvunga att åka hem för att vara barnvakt åt Oliva, filippas lillasyster. Vi var tvungna att springa till tåget som vanligt.

Fredag: Vi åkte till chinatown och gick där, åt mat på en halvkass resurang, lite synd. Jag blev mest "äklad" över fiskburarna dom hade me 20 stora fiskar i ett bytte litet akvarium. Jag vet dom var till för att ätas, men jag tål inte sånt. Sen gick vi till soho och kollade i affärer och efter de bar de hemmåt.

Lördag: Dagen började med att vi skulle leta efter ägg hemma hos filippa (påskafton;) sen fixa vi oss och sådär och fick skjuts till broklyn där vi tog en fika och åt på världens godaste sushi resurang! Sen drog vi till stan och shoppa, stod i kö till abercrombie i ösregn men de var de värt! Sen åkte vi och åt på en resurang i dobbs ferry och åkte hem till Lukas där några av hans vänner var, så det var roligt :)

Söndag: Dagen vi skulle åka hem, sorgligt nog. Vi packade och skulle åka till west chestermal för att ta bort larmen på min & melles tröjor, men eftersom de var påskdagen var allt stängt -.-' Sen åkte vi bara till flygplatsen för att ta flyget hem. Sov nästan hela resan och inget plugg fick man gjort som på hela veckan dåra. Det bästa var att man hade en skärm framför sig så kunde man välja massa filmer (bl.a såna som går på bio nu) och spela spel, askul lättroad som jag är! Kom hem på måndag morgon och möttes av familjen. Borta bra men hemma bäst!

Hela resan blir helt klart ett minne för livet, allt var helt amazing! Jag älskar er brudar <3



















 
mer bilder finns på fb (maja bergeros) & så kommer de upp mer i bloggen sen!

Kommentarer
Postat av: Emilia Eriksson

Kolla gärna in min blogg, den är värld att läsa - jag lovar dig! Skriver om viktiga saker här i livet, som man inte alltid tänker på, dock om min vardag&andra händelser. Hoppas du tycker om den!

Kram :)

2009-04-17 @ 12:06:19
URL: http://coolaemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0