Ibland blir man bara så irriterad

Idag iskolan hade vi information om våra valbarakurser, individuella val och inriktningar vi ska välja snart. Jag har absolut ingen aning om vad jag ska välja -.- jag kan lixom nte ens bestämma vilken glass jag ska äta så ska jag sitta nu och bestämma massa beslut som jag ska få leva me resten av mitt liv. Jag är så himla irriterad. Tänk i trean om jag nte kommer in på den högskolan jag vill gå på bara för jag saknar t.ex kemi b för jag har kommit på att jag vill bli läkare, så om jag läser upp det på komvux har jag mkt mindre chans än alla andra som söker på sina riktiga gymansiepoäng! Jag önska jag visste vad jag ville bli, då skulle jag bara välja de som behövdes å sen massa flumkurser.

Sen har jag nyss suttit och avreagerat mig me hanna i telefonen, både hon & jag är så sjukt irriterade på varför man måste läsa estetisk val och moderna språk. Jag suger i språk och både i drama, musik och bild. Varför ska jag sitta och läsa t.ex bild som jag absolut inte kommer ha ngn användning för i framtiden som jag är asdålig på och som drar ner mina betyg. Vore det då inte bättre om jag fick läsa foto som jag gillar? visst alla som gillar sånt kan ju välja de då men jag som nte vill de kan ju få läsa ngt jag VILL läsa och faktiskt kommer ha nytta av. och moderna språk ska vi nte ens prata om, jag HATAR spanska men ändå ska jag sitta där och vara helt ointresserad fast jag valt natur för att slippa as sån skit.  heeeelt onödigt. uschuschusch vad irriterad jag blir på svenska skolsystemet, varför kan man inte få dom ämnen man själv vill läsa och tycker är roligt och behöver i framtiden?! iställe för att sitta på religonkunskapen och kasta bort tid. Då är det ens eget ansvar att välja vad man vill läsa och behöver ha för framtiden. Nej, jag & hanna ska ta över skolsystemet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0